Fiat 1100

Označenie Fiat 1100 niesli dva rôzne modely (Balilla 1100 alebo Fiat 508 C/L a Fiat 1100 – 103) talianskeho automobilového výrobcu Fiat.

Balilla 1100

Prvý model bol postavený pod označením Ballila 1100 alebo Fiat 508 C/L v rokoch 1937 až 1939. Štvordverový sedan mal v krátkej verzii rázvor 2420 mm a v dlhšej 2743 mm, výkon 22 až 23,5 kW a maximálna rýchlosť bola 95 až 110 km/h.
Vyrobilo sa aj 10 dvojdverových pretekárskych áut, ktoré sú známe pod menom Fiat 1100 508 C Mille Miglia. Na pohon slúžil ten istý motor avšak s výkonom 31 kW a maximálna rýchlosť týchto áut bola 142 km/h.

Fiat 1100-103

Fiat 1100

Fiat 1100/103, zdroj: wikipedia.org

Fiat 1100-103 bolo auto strednej triedy so štyrmi dvermi a konvenčným pohonom. Na trh prišiel prvý krát v roku 1953 a výroba sa v Taliansku zastavila na konci 60. rokov.
Bežný Fiat 1100-103 mal štvorvalcový motor s objemom 1089 cm3, výkon 26,5 kW a štvorstupňovú prevodovku. Automobil bol dostupný ako štvordverový sedan a tiež ako päťdverové kombi. Maximálna rýchlosť bola 115 km/h.

Zo sedanu sa stal model Fiat 1100-103 TV s výkonom 37 kW a maximálnou rýchlosťou 135 km/h, na základe ktorého sa jeho športový výkon podieľal na modeloch Fiat Mille Miglia.
S tým istým motorom bol vybavený aj Fiat 1100-103 Transformabile, dvojdverový kabriolet, ku ktorému vznikli niektoré pretekárske autá s touto technológiou. Maximálna rýchlosť Fiatu 1100-103 Transformabile bola 143 km/h.

Od roku 1956 sa modely volajú Fiat 1100-103 E. Výkon pri sedanoch a kombi zostal 29 kW, maximálna rýchlosť 120 km/h, pri Transformabile bol výkon 39 kW a maximálna rýchlosť 142 km/h. Sedan 1100 bol jeden z prvých automobilov so sklápacími zadnými sedadlami. Model TV dostal dvojfarebný lak v kovových odtieňoch a prepracované interiéry.

Od roku 1957 niesol Fiat 1100-103 D výkon 31,6 kW. Fiat Transformabile bol nahradený Fiatom 1200 Spider a Fiat TV bol nahradený Fiatom 1200 Granluce.
V roku 1959 stúpol výkon Fiatu 1100-103 H na 36,5 kW a maximálna rýchlosť na 130 km/h.
Od roku 1962 sa prezentoval Fiat 1100 D s prepracovanou karosériou a motorom Fiatu 1200 Granluce s 1221 cm3 a 37 kW, ktorý sa viac nevyrábal.

V roku 1966 bola vykonaná posledná zmena – Fiat 1100 R nemal len opakovane prepracovanú masku chladiča, ale aj nové zadné okrúhle svetlá, bol radikálne prepracovaný pod karosériou. Podvozok bol zmenený, pridané boli kotúčové brzdy, menšie kolesá, v interiéri bol úplne prepracovaný prístrojový panel.
V roku 1970 sa výroba Fiatu 1100 definitívne zastavila.

Technické parametre

Rok 1953 1959
Dĺžka 3775 mm 3921 mm
Šírka 1457 mm 1460 mm
Výška 1457 mm 1492 mm
Rázvor náprav 2337 mm 2340 mm
Celková hmotnosť 865 kg 880 kg
Max. rýchlosť 115 km/h 130 km/h

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=HGEuNPId5Wg