Fiat 126 je mestské auto z roku 1972, predstavené na Turínskej automobilovej prehliadke ako náhrada za Fiat 500. Väčšina bola vyrábaná v Bielsko-Biala ako Polski Fiat 126p až do roku 2000. Nahradená bola Fiatom Cinquecento v roku 1993. Fiat 126 používal väčšinu technických výdobytkov ako Fiat 500, avšak v niečom sa podobal skôr na Fiat 127.
Objem Valcov vzrástol z 594 cm3 na 652 cm3 na konci roku 1977. Sila motora sa však nezmenila, zostala 17 kW. V rokoch 1987 – 1991 sa vyrábal Fiat 126 Bis, ktorý mal so svojím objemom 704 cm3 výkon 19 kW. V Taliansku bolo až do roku 1979auto vyrábané v továrňach v Cassino a v Termini Imerese. Za celé toto obdobie bolo len v Taliansku vyrobených viac ako 1,3 milióna áut. Výroba áut pokračovala, avšak v Poľsku (1973 – 2000) pod značkou Polski Fiat 126p. Po vydaní modelu 126 Bis (126p mal vodou chladený motor), pokračovala výroba pôvodného modelu len pre poľský trh. Automobil bol vyrábaný aj pod licenciou spoločnosti Zastava v Juhoslávii. V roku 1984 dostala 126-ka nový výzor s plastovými nárazníkmi a modernejšou palubnou doskou.
Polski Fiat 126p
Auto bolo vyrábané v Poľsku pod značkou Polski Fiat 126p medzi rokmi 1973 a 2000. Bol skoro totožný s pôvodným, talianskym modelom. Aby bolo vozidlo odlíšené od pôvodnej verzie, pridali mu za meno “p”. Vyrábala ho Fabryka Samochodów Malalitrazowych (FSM) v mestách Bielsko-Biala a Tychy pod licenciou talianskeho Fiatu. V Poľsku bol veľmi populárny kvôli nízkej cene (v osemdesiatych rokoch bol najpopulárnejším autom v Poľsku). Kvôli malým rozmerom dostal prezývku “Maluch” (drobček, malé dieťa). Fiat 126 bol vyvážaný do mnohých krajín východného bloku a bol najpopulárnejším autom v Poľsku a Maďarsku po niekoľko rokov. V rokoch 1989 až 1992 bol predávaný v Austrálií pod názvom FSM Niki, pričom tam bol najlacnejším autom.
Video: