Medzi rokmi 1971 a 1983 vyrábal Fiat malé auto Fiat 127. Vytvorené bolo v roku 1971 ako náhrada za Fiat 850. V Taliansku sa vyrábal až do roku 1983, kedy bol nahradený novším modelom Fiat Uno. Fiat 127 bol jedným z prvých moderných super-mini áut a vyhral cenu za svoju úsporu vnútorného priestoru (80 percent podlahového priestoru bolo k dispozícii pre cestujúcich a batožinu). Vyhral dokonca cenu za najlepšie európske auto roku 1972. Bol to už tretí Fiat za posledných šesť rokov, ktorý obdržal toto ocenenie. V júni 1974, po niečo vyše troch rokoch od uvedenia na trh, oznámil Fiat vyrobenie miliónteho kusu vo svojej fabrike v Turíne. Veľmi úspešnému Fiat 600 trvalo dosiahnutie tohto počtu až sedem rokov.
Séria 1
Auto prvej série prešlo istými zmenami. V máji 1973 začala byť 127-mička dostupná v obidvoch verziách – štandardnej a deluxe. V roku 1975 uzrela svetlo sveta Fiat 127 Special variant.
Séria 2
Druhá séria Fiatov 127 sa začala vyrábať v roku 1977. Zmeny nastali na prednom a zadnom nárazníku ako aj na palubnej doske (aj po zmenách bola skoro totožná s prvou sériou). Zadné okno bolo väčšie a montovali sa aj motory s objemom valcov 1049 cm3.
Séria 3
V januári 1982 začali v Taliansku vyrábať 127-mičky tretej generácie, ktoré onedlho ovládli trhy v celej Európe. Automobil okrem iného úplne zmenil celý interiér a palubnú dosku. Vyrábal sa aj s motorom 1301 cm3. Množstvo z týchto áut stále jazdí v krajinách ako sú Nórsko, Dánsko a Fínsko, kde boli veľmi úspešné. V roku 1983 bola 127-mička nahradená Fiatom Uno, avšak staršie verzie boli stále vyrábané v južnej Amerike.
Motor
Motor | Výkon | Krútiaci moment |
0.9 8V | 33.1 kW | 63 Nm |
0.9 8V | 33.1 kW | 64 Nm |
1.05 8V | 36.8 kW | 77 Nm |
1.05 8V | 51.5 kW | 83 Nm |
1.3 8V | 55.2 kW | 103 Nm |
Video: