Automobilka Fiat medzi rokmi 1969 a 1985 vyrábala malé rodinné auto Fiat 128. Motor navrhol slávny pretekársky dizajnér z firmy Ferrari Aurelio Lampredi. Prevedenie auta bolo podobné ako pri Fiate 124 a 125, avšak bolo revolúciou svojím predným náhonom. V roku 1970 bolo auto zvolené za európske auto roku.
Test jazdných vlastností
Britský časopis Motor otestoval Fiat 128 v apríli 1970, krátko po jeho predstavení trhu Veľkej Británie. Auto dosiahlo maximálnu rýchlosť 137,4 km/h a zrýchlilo z nuly na 97 km/h (85,4 mph) za 15,5 sekundy. Priemerná spotreba vozidla bola 10.3 L/100 km. Tieto atribúty postavili Fiat 128 v rebríčku áut za obľúbený Morris 1300. Ďalším porovnateľným autom tej doby bol Ford Escort 1300 Super, ktorý bol taktiež dostupný vo štvordverovej verzii. Cena Fiatu 128 (876 libier) bola porovnateľná s cenami ostatných áut v tejto kategórii. Test tak isto preukázal dokonalé prevedenie interiéru auta.
Moretti Fiat 128 Roadster
Moretti 128 Roadster bolo coupé s odnímateľnou strechou, vytvorené firmou Moretti. Moretti bola prvá spoločnosť, ktorá vytvorila v roku 1969 verziu Fiatu 128 bez strechy. Tento model využíval tradičný motor s objemom valcov 1100 cm3. Moretti vytvoril len obmedzené množstvo tohoto vozu.
Zahraničná výroba
Juhoslovanská (srbská) firma Zastava vytvorila na základoch Fiatu 128 vlastný model Zastava 128 (štvordverový sedan) a Zastava 101 (troj a päťdverový hatchback).128-mičky vytvorené pod značkou Zastava boli v sedemdesiatych rokoch predávané v celej Európe. Výrobu zastavili v novembri 2009. Zastava 128 bolo jedno z najvýnosnejších áut tohoto výrobcu, pričom pri cene 3750 Eur aj jedným z najvýhodnejších áut na kúpu na svete.
Argentína vyrábala Fiat 128 medzi rokmi 1971 a 1990. Vytvárali niekoľko verzií – 4-dverový sedan a 5 dverový hatchback.
Fiat 128 bol v rôznych verziách vyrábaný aj v Kolumbií, Španielsku a na Srí Lanke.