Fiat Bravo je malé rodinné auto, ktoré bolo novinárom predstavené v januári 2007 v Ríme a neskôr na Ženevskom autosalóne.
História
Prvý Fiat Bravo bol vytvorený v talianskom mestečku Piedimonte, S. Germano. Štýl a dizajn auta bol navrhnutý spoločnosťou Fiat, avšak veľký podiel na kreácií karosérie mala i rakúska firma Magna Steir. Zostrojenie samotného vozidla i veľmi nákladné počítačové simulácie napomohli k rýchlejšiemu dokončeniu prác. Blue & Me, nový produkt predstavený spoločnosťou Fiat Grande Punto perfektne sadol i na dynamiku Brava. Vyvinutý spoločnosťou Microsoft, tento precízny systém ponúkal Bluetooth hands free v kombinácií s mobilným telefónom. Vozidlo umožňuje zobrazenie sms textu priamo na palubnej doske, ako aj aktiváciu výšky hlasu pri telefonovaní. Ďalšou vymoženosťou je zabudovaný USB konektor, ktorý vám umožní prehrávať MP3 skladby po zasunutí USB kľúča. V Austrálií bol Fiat Bravo predaný a predstavený ako Fiat Ritmo, pretože Austrálska Mazda vlastní práva na značku Fiatu. Značka Bravo bolo od roku 2010 vyrábané aj v Brazílii, odkiaľ bolo Bravo predávané ďalej do Južnej Ameriky (okrem Čile a Kolumbie, ktorí nakupujú Bravo priamo z Talianska).
Brazílska verzia
Brazílske Fiat Bravo sa dostalo priamo k predaju v Brazílii v roku 2010. Toto dvojmotorové brazílske Bravo nás prekvapí nielen 16 valcovým 1.8 litrovým motorom, ale aj 5 rýchlostnou manuálnou prevodovkou, či Duálnou prevodovkou so šiestimi stupňami prevodu pre 1.4 litrový motor. Mená vyhotovení vozidla v rôznych rozsahoch sú: Essence (1.8), Absolute (1.8) a T-Jet (1.4T)
Motory
Fiat Bravo je auto poháňané na dieselový pohon. T-jet je meno pre nový rozsah motora s turbodúchadlom, ktorý spaľuje naftu. Verzia Fiatu T-jet má špeciálny gombík, po ktorého stlačení auto zaznamenáva prekročenie plniaceho tlaku (preplňovaný motor). V roku 2007 sa na trh dostal 1.6L dieselový M-jet a jeho výkonnejšia verzia (88 kW) ,ktorú výrobcovia spustili na trh v roku 2008. 77 kW T-jet predstavený ako Eco, s črtami ktoré menia aerodynamiku, zvyšujú pohon a znižujú spotrebu. Tento spôsob takisto znižuje emisie CO2 (119g/km), pri porovnaní s iným vozidlom. Motor bol ohodnotený EES (European emmision standards) – spoločnosťou, ktorá sa zameriava na meranie emisií dopravných prostriedkov predávaných v Európskej únii. T-jet sa umiestnil ako piaty. Koncom roku 2008 bol vytvorený nový Multijet, motor poháňaný naftou. Postupne dostal Fiat Bravo nálepku “ECO” pri celkových 66 kW a Multidieselovom pohone. V roku 2010 bol nový Fiat Brava doplnený o inovatívnu technológiu Multiair a 1.4 l motorom.
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=xo8w6PFzqVM