Cinquecento, v preklade z taliančiny Fiat 500, bolo malé mestské auto uvedené na trh koncom roku 1991 s tým, aby nahradil Fiat 126. Ako prvý z modelov Fiatu sa vyrábal výlučne v Tychy v Poľsku, kde sa predtým vyrábal aj Poľský variant Fiat 126p. Produkcia Cinquecenta skončila v roku 1998, keď bola vymenená Fiatom Seicento(čiže Fiat 600).
Na rozdiel od modelu 126 s pohonom zadným kolies a motorom vzadu, Cinquecento malo pohon na predných kolesách a motor umiestnený vpredu.
Cinquecento bol dostupný len v jednom prevedení ako malý hranatý 3-dverový hatchback. Oproti starším mestským modelom Fiatu mal niekoľko výhod, zahŕňajúc nezávislé predné a zadné nápravy podobne ako u Fiatu Tipo, predné kotúčové brzdy, bočné nárazníky a ďalšie. Chýbali mu však napríklad posilňovač riadenia, aj keď bolo možné doobjednať viacero vylepšení ako klimatizácia, centrálne zamykanie a ďalšie.
Pôvodne prišiel model s ponukou dvoch typov motorov 1.1L FIRE a s jej športovou verziou.
Najmenší motor 704 cm3 OHV dvojvalec s výkonom 31hp(23kW) bol plánovaný na predaj v Poľsku. Motor pôvodne pochádzal z modelu Fiat 126p, ale s istými úpravami sa následne využil aj v Cinquecente.
Ďalší typ 903/899 cm3 39 hp(29 kW) štvorvalec, dalo by sa povedať veterán, ktorý bol prvý raz prítomný už u modelu 850, aj keď v prevedení 633 cm3 bol použitý už aj v roku 1955 vo Fiate 600.
V roku 1994 Fiat predstavil Cinquecento Sporting s motorom 1108 cm3 SOHC FIRE 53 hp(40 kW). Do exteriéru aj interiéru auta boli pridané viaceré prvky, ktoré dodali auto športový výzor.
Tento športový model dal zrod aj pre rally verziu auta.
Od roku 1992-1996 Fiat produkoval a predával tiež elektrickú verziu modelu nazvanú Elettra.
Auto prišlo s oloveným akumulátorom resp. NiCd batériami, ktoré ponúkali dojazd 100 km resp. 150 km. Model Elettra používal dve sady týchto batérii, jednu umiestnenú v okolí motora, druhú pod zadnými sedadlami na mieste pre palivovú nádrž. Elettra sa tešila slušnej popularite v Taliansku, Francúzsku a Švajčiarsku.
Fiat ponúka aj dobrovoľne voliteľné a objednateľné špeciálne príslušenstvo pod názvom Abarth. Pre model Cinquecento sú tieto vylepšenia len kozmetického charakteru, ktoré sa týkajú hlavne svetiel prípadne kolies. Avšak neponúka žiadne vylepšenie motora.
Parametre
Dĺžka | 3230 mm |
Šírka | 1490 mm |
Výška | 1435 mm |
Rázvor | 2200 mm |
Váha | 675–727 kg |
Typy motorov | 704 cm3 OHV I2, 903 cm3 OHV I4, 899 cm3 OHV I4, 1108cm3 OHC FIRE I4 |
Video: