Fiat Coupé bolo navrhnuté talianskou automobilkou Fiat v rokoch 1993 – 2000 a predstavené na autosalóne v Bruseli v roku 1993. Najlepšie si ho zapamätáte pre jeho presný, rázovitý a zreteľný dizajn s postranným čiernym lemovaním. Celú karosériu auta navrhol Chris Bangle, popredný dizajnér spoločnosti Fiat, kým interiér predstavila firma špecializujúca sa na dizajn vozidiel – Pininfarina, ktorá sídli v meste Ciambiano (Taliansko). Vonkajší dizajn je predzvesťou neskorých 90-tych rokov a začiatku nového tisícročia.
História
Pri spustení Fiatu Coupé na trh v roku 1993 sa toto auto vyznačovalo 2.0L 1V motorom v dvoch podobách – Turbo a Aspirated. Obe verzie motorov boli neskorými verziami Fiatu Twin-Cam a Lancie Delta Integrale, šesťnásobného výhercu svetovej really. Rok 1996 priniesol 1.8L 16V motor so zrýchlením z 0 na 100 km za 6,5 sekundy a maximálnou rýchlosťou 250 km/h. Vtedy vlastnil Fiat Coupé nálepku najrýchlejšieho auta v Európe s predným pohonom.
Motor
Turbomotor so 16 až 20 ventilmi je vybavený inovatívnymi technológiami. Takisto motor automobilu disponuje spodnými závesmi ktoré sú ukotvené na priečnych nosníkoch. Pružiny a stabilizátor sú navlečené na ramenách aby stimulovali výkonnosť motora. V roku 1998 priniesla talianska firma Brembo inováciu a predstavila limitovanú edíciu tohoto skvostného vozidla. Posuvné meradlá vpredu aj vzadu vozidla, štýlovú prednú masku, šesťstupňovú prevodovku, ako aj podpery pre podvozok a unikátne sedačky s červenými koženými vložkami. Model bol vyrobený a predstavený na trh v čiernej, červenej, šedej, metalovej, a kovovej farbe. Benefitom je titánový náter na rámoch a spätných zrkadlách. Každý takýto unikátny model z limitovanej edície obsahoval na zadnom zrkadle odznak so špeciálnym číslom. Zaujímavosťou je, že pretekár Michael Schumacher bol originálnym a vlastne prvým vlastníkom s číslom 0001. Celkový počet vozidiel Fiat Coupe limitovanej edície sa odhaduje na počet 300. Toto číslo sa objavovalo i na vyšších hodnotách a vyšplhalo sa až k neuveriteľným 1400 vozom limitovanej edície, čo bol samozrejme podvod, ktorý trápil pôvodných a originálnych majiteľov tejto edície, čo sa prejavovalo neskôr i na zostatkovej hodnote auta. V roku 1998 získal automobil 2.0L motor s výkonnosťou 113 kW, šesťstupňovú prevodovku a veľké lesklé saténové štartovacie tlačidlo. Fiat vytvoril i 2.0L 5-cylindrový motor pre nový Fiat PLUS. V roku 2000 vyprodukovala spoločnosť Fiat ďalšie modely Fiatu Coupé s 1.8 litrovým motorom, ktorý bol predstavený ako elegantné a cenovo prístupné riešenie vozidla Fiat.
Video: