Fiat Duna bolo malé auto produkované v Brazílii, kde sa predávalo pod značkou Fiat Prêmio. Bolo založené na platforme Fiatu Uno, ale na rozdiel od Una to bol sedan, keďže tento typ áut je populárnejší v krajinách Južnej Ameriky.

Fiat Duna Weekend

Fiat Duna Weekend, zdroj: wikipedia.org

V Brazílii uviedli Premio na trh koncom roku 1985. Malo iba dvoje dverí a nestalo sa veľmi populárne. Preto v roku 1987 prišiel model Elba, nové 3-dverové kombi, s 1.5 L motorom, ktorý mal nahradiť starý Fiat Panarama založený na modeli 147. V roku 1988 bolo dostupné aj 4-dverové Premio a v roku 1989 model Elba s piatimi dverami.

V Argentíne bol v roku 1987 predstavený model Duna a od roku 1990 bol dokonca najpredávanejším modelom na trhu skoro 6 rokov. Vo veľkom na používalo v taxislužbách a využíval v týchto oblastiach obľúbený pohon na plyn(GNC).

V Európe sa začal vyrábať od roku 1987, ale už od roku 1991 sa vyrábala len verzia kombi, ktorá dostala meno Innocenti Elba. Duna sa vôbec nepredávala vo Veľkej Británii, keďže sa vyrábali len autá s volantom na ľavo.

Brazílska odnož Fiatu vyrábala Fiat Duna a Premio v Betime až do roku 1995. V Argentíne sa Duna a Elba vyrábala dlhšie, až do roku 2002. Vyrobili tu spolu vyše 250 000 týchto vozidiel.

Duna a Duna Weekend bol nahradený Fiatom Siena a Fiatom Palio Weekend.

Parametre

Motory 1.1L I4 43 kW (58 hp), 1.3L I4 49 kW (66 hp), 1.7L I4 diesel 44 kW (59 hp)
Dĺžka 4040 mm
Šírka 1560 mm
Výška 1450 mm
Rázvor 2370 mm
Hmotnost 930 kg
Druh paliva Nafta