Fiat Regata je sedan verzia malého rodinného auta Fiat Ritmo. Bolo vyrábané v rozpätí rokov 1983-1990. Ponúkala voľbu medzi tromi druhmi benzínových motorov a dvomi dieselovými motormi. Taktiež existovali turecké verzie automobilu s názvami Tofaş Şahin a Tofaş Doğan, ktoré boli založené na platforme Fiatu 131 a boli produkované až do roku 2002.

Fiat Regata

zdroj: wikipedia.org

Regata bola najskôr predávaná len ako 4-dverová limuzína. Koncom roku 1984 nasledoval 5-dverový model kombi, ktorý tradične niesol prídavné označenie Weekend. Tie sa v malom počte kusov predávali aj ako dodávkový variant pod menom Fiat Marengo. Technicky vzaté je Regata úzko spätá s modelom Fiat Ritmo z roku 1978 a je jeho hatchback náprotivkom.
Regata Weekend disponuje dvojdielnymi vyklápacími dverami kufru. Výhodou je, že spodné dvere môžu byť otvorené počas jazdy, a umožňujú tak prepravu dlhých predmetov.

Motory

Fiat Regata ponúka širokú paletu motorov, v tabuľke je ich prehľad.

Motory 1.3 L I4, 1.4 L I4, 1.5 L I4, 1.6 L I4, 2.0 L I4
1.7 L diesel I4, 1.9 L diesel I4, 1.9 L turbodiesel I4

Do polovice roku 1987 bol okrem iných motorov tiež ponúkaný model Regata 70 ES, ktorý bol konštruovaný s dôrazom na úsporu paliva. Navonok sa vyznačoval veternou clonou na predné bočné okná, špeciálnymi pneumatikami, ktoré slúžia k zlepšeniu aerodynamiky, a matne čiernym gumeným zadným spojlerom na veku kufra. Technické prednosti sú tzv. City-Matic elektronicky riadený obvod a elektronické zapaľovanie Digiplex.

Verzia Sevel

Táto verzia sa začala vyrábať v Argentíne v roku 1985 a produkcia pokračovala až do roku 1995.
Z neznámeho dôvodu sa v latinskej Amerike a vo Švédsku názov modelu písal s dvomi t (Regatta)
Fiat Regatta dostal motor 1.5L 82 hp(61 kW), zatiaľ čo model 100S prišiel s 1.6L 100 hp(75 kW) verziou. V roku 1987 úprava auta priniesla o niečo silnejší motor (o 10 hp) Twincam a model dostal názov 2000 TwinCam. Z 0 na 100 zrýchlil za 9.8 , ako prídavok mal aj zadný spojler.

Ďalšia úprava prišla v roku 1988, niesla názov Regatta Edicion II. Motory ostali rovnaké až do roku 1990, kedy boli nahradené 1581 cm3 motorom z Fiatu Tipo s výkonom 87 hp(65 kW) . Neskôr bola pridaná do ponuky aj najlacnejšia verzia 1.4 S, ktorá využívala 1372 cm3 motor(opäť z Fiatu Tipo) s výkonom 63 hp (47 kW). Výroba skončila v roku 1995, keď Regata bola v latinskej Amerike nahradená Fiatom Tempra. V Argentíne sa medzi rokmi 1986-1992 vyrábala aj verzia Weekend(kombi) , ktorá bola dostupná s motormi 1.5L a 1.6L (z Fiatu Tipo).

Parametre

Dĺžka 4,260 mm, 4,267 mm Weekend 1985
Šírka 1 651 mm, 1 650 mm Weekend 1985
Výška 1 412 mm
Váha 890–1,035 kg
Rázvor 2 446 mm, 2 448 mm Weekend 1985

Video: