Fiat Seicento je mestské auto vyrobené automobilkou Fiat v roku 1997, ktoré nahradilo pôvodné Fiat Cinquecento. Seicento sa priveľmi od svojho predchodcu nelíšilo. Motory ostali rovnaké, tak ako aj podvozok a celkové rozmery. Dizajn ostal podobný, avšak Fiat Seicento ponúkal 3 dverový hatchback, namiesto päť dverového, ktorý je viditeľný najmä na malých kórejských autách ako Daewoo Matiz alebo Suzuki Wagon R. Podobne ako predchodcovia Seicenta, Fiat Cinquecento či Fiat 126, i Seicento bolo vyrábané v automobilke Fiat v poľskom mestečku Tychy. Od roku 1998 až do apríla roku 2004 Fiat Seicento bolo celkovo vyrobených viac ako 1,1 miliónov kusov.

Fiat Seicento

zdroj: wikipedia.org

Meno pre Fiat Seicento je odvodený z talianskej číslovky 600 a môžeme povedať že v určitej miere predstavuje duchovného predchodcu Fiatu 600. Auto bolo premenované na Fiat 600 až na oslave 50. výročia založenia Fiatu Seicento.

Crash testy Euro NCAP

Fiat Seicento ako jediný automobil získal hodnotenie 1.5 na nárazovom testovaní Euro NCAP kde porazil i svojich tvrdých súperov Rover 600 a Chrysler Voyager MPV. Niet divu, pretože auto s krátkym predným nárazníkom drží pohromade mnoho komponentov. Pre porovnanie, automobil Smart Fortwo získal v crash testoch tri hviezdičky pričom jeho predný nárazník je oveľa kratší.

Výbava

Fiat Seicento je dostupné v troch variáciách výbavy a to základný “S” model s čiernymi nárazníkmi a výkonom motora 899 kubíkov. Alebo model “SX” (vylepšenie modelu “S”) s farebne označenými nárazníkmi, elektrickými oknami, centrálnym zamykaním a strešným oknom a ktorý bol dostupný i pod názvom Citymatic, s ručným radením bez spojky. Táto verzia obnáša i 13” kolesá z ľahkých zliatin a športové sedadlá. Ďalšími prednosťami sa stali kožené opierky hlavy, kožená hlavica volantu ako i modro zvýraznené obklady na prednom nárazníku. ABS systém, klimatizácia či posilňovač riadenia pridali síce na cene vozidla, ale zaslúžili sa o veľký podiel prvotriedneho komfortu.

Od roku 2001 sa aktualizoval športový dizajn tohoto vozidla. Všetky ostatné Fiat vozidlá vyrobené od tohto roku obsahovali posilňovač riadenia už vo svojej štandardnej výbave. Výroba limitovanej edície “Michael Schumacher” bola zahájená k oslave pretekára stajne formuly 1 Ferrari. To znázorňuje Michaelov podpis na batožinovom priestore a čalúnení dverí. Číslo tejto limitovanej edície bolo dokonca vytlačené i na palubnej doske.

V roku 2004 bol model stiahnutý z trhu kvôli výrobe atraktívnejšej Fiat Pandy.

Fiat 600 – model roku 2008

Ako sme už spomenuli, názov Fiat Seicento bol v roku 2005 nahradený názvom 600 a to pri príležitosti 50. výročia prvého vydania Fiatu Seicento v roku 1955.

Motor

Seicento je k dispozícií s dvoma motormi. Motor 29 kW a 40 koní, používaný hlavne pre verzie “S” a “SX” bol z európskeho trhu odstránený kvôli emisným predpisom, a motor s výkonom 40 kW používaný hlavne v športovej verzii Seicenta.

Tuning

Nemecký tuner Novitec vytvoril špeciálnu edíciu Fiatu Seicento, ktorá disponovala turbodúchadlom a šesťstupňovou prevodovkou. Táto nemecká tuningová spoločnosť dosiahla zvýšenie výkonu motora na 74 kW,  ktorý bol nahradený silnejším – 1,6 litrovým.

Video: