Fiat Tempra sa vyrábal od roku 1990 do roku 1996 ako automobil nižšej strednej triedy. Je nasledovateľom Fiatu Regata a predchodca Fiatu Marea. Fiatu Tempra bola v roku 1991 v Írsku udelená cena Semperit Irish Car of the Year.

Fiat Tempra

zdroj: wikipedia.org

Fiat Tempra bol ponúkaný v dvoch karosériových formách: klasický štvordverový sedan a päťdverové kombi, ktoré bolo v Nemecku predávané pod názvom Tempra Station Wagon alebo aj pod názvom 4WD s pohonom všetkých štyroch kolies. V niektorých krajinách bol nazývaný aj ako Marengo.

Automobil sa odlišoval základňou, ale veľmi veľa častí sa prebralo z Fiatu Tipo z roku 1988. Fiat Tempra sa vyrábal ako vozidlo so stupňovitou zadnou časťou a ako kombi s menšími optickými zmenami v prednej časti. Takže práve v tom čase mal pozinkovanú karosériu na 70 percentách a jednotlivé kryty boli z plastov, čo bolo považované za moderné. Fiat Tempra nadobudol tiež z Fiatu Tipo pružnejšiu karosériu. Výkon motora sa pohyboval od 53 – 68 kW pri jednotlivých variantoch.

Začiatkom roka 1993 dostal Fiat Tempra nový facelift s mierne zmenenou mriežkou chladiča, vystuženú karosériu vrátane ochrany proti bočnému nárazu a airbagy. Tieto opatrenia výrazne zlepšili bezpečnosť cestujúcich v aute.

V Turecku sa Fiat Tempra stále vyrábal vo firme Tofaş. V Brazílii sa Tempra vyrábala od roku 1992 do roku 2000 ako dvojdverový automobil s 2,0 l 16V motorom a tiež aj ako dvojlitrové turbo.

Technické parametre

Dĺžka 4353-4463 mm
Šírka 1685-1702 mm
Výška 1445-1448 mm
Rázvor náprav 2540 mm
Celková hmotnosť 1026-1220 kg
Priemerná spotreba paliva 7,4 l/100 km
Max. rýchlosť 180 km/h

Video: