Fiat Tipo patrí k nižšej strednej triede. Bol vyrábaný pre európsky trh v rokoch 1988 až 1995 ako nástupca Fiatu Ritmo. Vzhľadom na priestorové podmienky (maximálny nákladný priestor po sklopení zadných sedadiel bol 1100 l) a po inovatívnych nápadoch dosiahol Fiat Tipo v roku 1989 titul Auto roka. Z problémov s hrdzavením pri skôr vyrábaných modeloch sa spoločnosť Fiat poučila a predávala Fiat Tipo s čiastočne pozinkovanou karosériou. Celkovo to bolo 23 m2 pozinkovaného plechu na jeden automobil. Zadná kapota pochádzala zo sklenených vlákien.
Ponúkané Tipo bolo vybavené rôznymi motormi, pričom výkon bol 40 kW v 1,1L motore až po Fiat Tipo Sport s 107 kW výkonom s 2,0L 16V motorom.
V priebehu zostrojovania bol automobil do detailov prepracovaný. Začiatkom roka 1993 bola predstavená druhá modernizovaná séria. Prepracovaná bola predná časť auta, maska chladiča a svetlá, palubná doska, dverové obloženie, bol zavedený airbag vodiča, zlepšila sa aj odolnosť karosérie pri nehodách.
V októbri 1995 bol Fiat Tipo nahradený Fiatom Bravo/Brava, do konca roka 1999 sa Tipo naďalej vyrábalo v zahraničí, konkrétne v Turecku a Brazílii.
Varianty
Fiat Tipo 2.0L AGT/DGT dosahoval výkon 83 kW. K jeho výbave patria elektrické predné okná, posilňovač riadenia, centrálne zamykanie, tónované sklá, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá a elektricky ovládané strešné okno.
Fiat Tipo 2.0L GT je špeciálny model zahŕňajúci bohaté štandardné vybavenie, kožený interiér vínovej farby, klimatizáciu s recirkuláciou vzduchu, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, hmlové svetlomety a kolesá z ľahkých zliatin. Bol vyrábaný iba v striebornej a čiernej metalíze.
Fiat Tipo 2.0L i.e. 16V Sport je športový automobil. K výbave Fiatu Tipo Sport patrí elektrické sťahovanie predných okien, centrálne zamykanie a čierny kožený interiér.
Technické parametre:
Dĺžka | 4354 mm |
Šírka | 1695 mm |
Výška | 1445 mm |
Rázvor náprav | 2540 mm |
Celková hmotnosť | 1030 kg |
Priemerná spotreba paliva | 7,4 l/100 km |
Max. rýchlosť | 172 km/h |
Video: