Topolino nesie svoj názov podľa svojej veľkosti, v taliančine Topolino znamená malá myš a je to tiež pomenovanie pre Mickey Mousa v Taliansku, ktoré v tom čase bolo jedno z najmenších vyrábaných vozidiel. Produkcia prebiehala v rokoch 1936-1955.
Dohromady bolo predaných 520 000 kusov tohoto vozidla. Vo svojom čase sa stalo najpopulárnejším hromadne vyrábaným malým autom. Bol to predchodca modelu Fiat 500.
Auto sa vyrábalo v troch prevedeniach, ktoré sa líšili len malými mechanickými a kozmetickými úpravami. Topolino bol vybavený 569 cm3 štvorvalcovým, vodou chladeným motorom umiestneným vpredu. Chladič bol umiestnený za motorom, čo umožnilo konštrukciu takého tvaru prednej časti vozidla, ktorá umožnila lepšie obtekanie vetra. Na tú dobu, keď sa vyrábali ploché vertikálne predky a masky chladičov, to bol zaujímavý konštrukčný počin.
Sila motoru bola okolo 13 bhp s maximálnou rýchlosťou 85 km/h, spotreba paliva mala priemerne na úrovni 6 l/100km. Cena sa pohyboval na úrovni 10 000 lír, neskôr z dôvodu celkového znižovnia cien vo viacerých častiach Európy koncom 30-tych rokov sa cena nakoniec padla na hodnotu okolo 8900 lír. Pôvodný zámer bol priniesť na trh lacné auto v cenovej úrovni 5000 lír, no aj napriek tomu sa autu podarilo veľmi dobre cenovo konkurovať na trhu.
Nové Topolino
Ako snaha Fiatu o produkciu nízkonákladového mestského auta, začali sa vyrábať verzie Fiatu 500 a Panda s podtitulom Topolino, ktoré vychádzajú z týchto modelov, len boli skrátené a majú miesto pre 4 ľudí. Toto nové Topolino sa vyrába v Srbsku, kde sa plánuje sa vyrábať 200 000 týchto áut neskôr má byť kapacita zvýšená až na 300 000 áut ročne.
Ďalším konceptom, ktoré spadá do kategórie Topolino, má byť solárne auto pod názvom Fiat Phylla.
Parametre:
Dĺžka | 3 215 mm |
Šírka | 1 275 mm |
Výška | 1 377 mm |
Prevodovka | 4-stupňová manuálna |
Prevedenie | 2-dverové coupé a kabriolet, 3-dverové kombi |
Video: