Ulysse je auto typu MPV, ktoré sa vyrábalo medzi rokmi 1994-2010 v dvoch generáciách.
Projekt pôvodne začal ako spolupráca medzi Fiatom a PSA, z ktorej sa zrodila spoločnosť Sevel, ktorá sa zameriavala na úžitkové vozidlá a MPV. Spoločnosť má dve výrobné fabriky, prvú vo Valenciennes na severe Francúzska, druhá je v Taliansku. Ulysse sa v nich vyrábala spoločne s modelmi ako Peugeot 806, Peugeot Expert a iné.
Prvá séria (1994-2002)
Výraznou črtou tejto série je dizajn predku prevzatý od Fiatu Scudo a tiež má neobvyklý dizajn zadných svetiel. Základnú konštrukcia a viaceré technické komponenty boli už predtým použité a prevzaté z iných modelov(napr. z Fiatu Scudo).
Prvá reštylizácia modelu bola v roku 1997 a týkala sa len nejakých malých kozmetických úprav prednej časti auta ako sú zaoblené svetlomety, zatiaľ čo ďalšie podstatné zmeny sa týkali interiéru. Redizajnovaná verzia sa vyrábala od januára 1998.
Spoločne s reštylizáciou prišli aj nové motory, staršie verzie boli nahradené silnejšími jednotkami s nižšou spotrebou, dostupná bola verzia benzín aj turbodiesel. Všetky motory boli vyrobené s pomocou PSA s pomerne širokou ponukou.
Typy motorov:
Benzín | 1.8L 8V(73 kW), 2.0L 8V(89 kW), 2.0L 16V(89 kW), 2.0L 8V Turbo(108 kW) |
Diesel | 1.9 TD 8V(66 kW), 2.0 JTD 8V (80 kW), 2.0 JTD 16V (80 kW), TD 12V (80 kW) |
Druhá séria (2002-2010)
Jednou z najvýznamnejších zmien bolo predĺženie tela o 27 cm v porovnaní s prvou verziou s úmyslom o mimoriadne priestranný interiér a snahou o rozvoj mechanickej platformy na úplne novom základe. Táto nová séria sa líši úplne novým dizajnom, ktorý sa vyznačuje vertikálnymi zadnými svetlami a je inšpirovaný hlavne Fiatom Punto.
Prednosťou Fiatu Ulysses je univerzálnosť, má sedem miest na sedenie (ale existujú aj verzie s 6 a 8 miestami), pričom dve rady zadných sedadiel sú sklápateľné, čím sa dá ľahko zvýšiť batožinový priestor . Ponuka motorov zahŕňa 2.0L Multijet diesel HDI vo variantoch 120 a 136 koní, a 2.2L biturbodiesel so 170 konskými silami.
V aktualizovanej verzii debutoval v januári 2008 s novými povrchovými úpravami a vynoveným interiérom, ale predovšetkým dostal nový motor 2,2 Multijet s filtrom DPF, ktorý bol vyvinutý automobilkou PSA. Prevodovka je 6-stupňová prevodovka, a to buď automatická alebo manuálna.
Modely z rokov 2008 a 2009 je založený na troch stupňoch výbavy: Active, Dynamic a Emotion. Pre všetky verzie sú štandardnou výbavou čelné, bočné a hlavové airbagy, klimatizácia a hmlové svetlá. Medzi voliteľné možnosti patria kožené čalúnenie a satelitný navigačný systém, parkovacie senzory, metalíza a alarm.
Motory
Ulysse začal s tromi motormi, 2,0L benzínovým a dvomi vznetovými 2,0L a 2,2L s 109 a 128 bhp. Prevodovka pre všetky verzie je 5-stupňová manuálna, zatiaľ čo 2,2 JTD od roku 2005 dostáva len 6-stupňovou manuálnou. V roku 2006 došlo k zmene ponuky motorov, staré dieselové motory boli nahradzované modernejšími jednotkami 2,0L 120hp a 136hp. Prevodovka pre všetky verzie je 6-stupňovou manuálnou. Od roku 2008 je dostupný aj 2,2 Twin Turbo so 6-stupňovou manuálnou resp. automatickou prevodovkou.
Typy motorov:
Benzín | 2.0L 16V(100 kW) |
Diesel | 2.0L JTD 16V 110 (80 kW), 2.0L JTD 16V 120 (88 kW), 2.0L JTD 16V 136(100 kW), 2.2L JTD 16V 128 (94 kW), 2.2L JTD 16 Bi-Turbo (125 kW) |
Parametre
Dĺžka | 4719 mm |
Šírka | 1863 mm |
Výška | 1752 mm |
Rázvor | 2824 mm |
Hmotnosť | 1645-1740 kg |
Video: